My human

Varför känner ditt hjärta så mycket smärta?
Vet du inte att du kommer få se mig igen?
En gång kommer även ditt namn kallas.
Du kommer se att jag inte är gammal längre.
Här vid bron är vi friska och unga.
Jag ska välkomna dig med mina varma, kärleksfulla kyssar.

Varför fäller dina ögon så många tårar?
Minns du inte alla våra lyckliga år?
Tänk bara på alla glada lekstunder.
Glöm inte att du kommer få hålla mig igen,
en dag i avlägsen framtid.
Jag ska leka vid bron tills jag från horisonten hör,
dina närmande fotsteg då din tid snart är slut.

Varför fräter denna skuldkänsla inom dig?
Kärlek, jag vet att du gjorde det av kärlek.
Ålder och sjukdom tog mitt hjärta.
Du gjorde det rätta som lät oss skiljas åt.
Min själ bor i ditt hjärta och din själ.
I ditt minne ska du se mig när du ropar mitt namn.

 Varför sjunker du så djupt i förtvivlan?
Jag är fortfarande här, min kärlek är ännu här.
Från ditt synfält är jag borta, men jag är inte långt borta.
Jag är här vid bron, du kommer se mig igen en dag.
Min ande är fri nu, men bor ändå i ditt hjärta kvar.
Min människa, min människa, ser du inte att jag älskar dig?

------

Författare: okänd
Originaltitel: "My Human"
Översättning: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback