Malta 22 maj - 09

Idag var vi först på en informationsstund med vår reseledare, hon berättade lite om Malta, turistmål och om hur man transporterar sig runt ön på bästa sätt.
Efter det tog vi bussen till Golden Bay för att sola och bada. Det var riktigt varmt i sanden och solen brände något otroligt. Vattnet däremot var inte särskilt varmt, man fick nära på en chock då man gick i det. Men när man väl doppat sig vande man sig och då var det mycket skönare. Jag gillade känslan av att kunna se sandbottnen hela vägen ut så långt jag vågade mig gå, jag fick även låna cyklop och snorkel av kristoffer, så jag snorklade runt en liten stund;) Det var jättekul, och nu kommer jag nog inte vara lika rädd för att snorkla längre. Vi stannade inte särskilt länge på Golden Bay då det var så varmt och dessutom ville inte alla sola (däribland jag)  så vi åkte till hotellet igen. Jag måste bara säga en sak: bussresan var det roligaste idag, det skumpade som 17 och chauffören körde jättefort. Det kändes nästan som att åka berg-och-dahlbana;)

Golden Bay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback