Malta 20/21 maj - 09

Klockan 19.00 åkte jag till Susanna för att sedan åka med henne in till Vetlanda där vi skulle möta resten av oss alla som skulle resa till Malta (vi i Hv06). Vi kom dit ca 20.45 och var då en kvart sena, så alla stod och väntade på oss. Efter att vi packat in allt i bilarna kunde vi bege oss mot Stockholm-Arlanda. Denna resa tog oss ca 5 timmar med stopp i Norrköping. Vid 02.00 tiden var vi framme vid flygplatsen och hade då 4 timmar kvar innan flyget skulle lyfta. Många la sig ner en stund för att sova, men jag som brukar ha svårt att sova tog en promenad inne på Arlanda tillsammans med några andra i klassen som inte sov. Vid 06.00 lyfte flyget med destination Malta. Efter en stunds flygning somnade jag och hela resan halvsov jag med musiken på hög volym i öronen;)
Strax före 10 på morgonen landade vi på stekheta Malta. Det var ungefär som att gå in i en vägg! Runt 30 grader i skuggan och inte ett moln på himlen. :) Nu var det dags att gå till väskutlämningen och hämta sitt bagage. Allt gick bra och alla fick med sig sitt bagage. Efter detta åkte vi till hotellet och checkade in oss.
Vi skom skulle dela hotellrummet under vår vistelse på Malta var jag, Susanna och Kristoffer. Faktiskt var det så att vi fick det finaste hotellrummet av alla oss 12 som åkte. Vilket egentligen är konstigt eftersom alla betalade lika mycket för rummen. Iaf, vi började packa upp lite saker och gick sedan ner till hotellrummets pool och tog vårt första dopp. Vi hade nu varit vakna i ca 1½ dygn så ögonen kändes helt grusiga. Vi i mitt hotellrum tog oss en kvällstupplur på 1,5 timma för att orka med resten av kvällen. När man vaknade kändes det som det var en ny dag, men dagen var inte slut än. Än var det flera timmar kvar att hålla sig vaken, och det gick fast det var segt. Vi tog oss till och med en liten kvällspromenad, den första av alla kvällspromenader vi gjorde på vår Maltaresa.

En vacker byggnad man såg på väg till hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback