Nationaldagen 2009

Idag är det Sveriges nationaldag och för första gången i mitt liv firade jag den. Kristoffer ordnade nationaldagsfest för klassen vid Sandvik utanför Nottebäck. Där umgicks vi, grillade, spelade spel och hade allmänt trevligt. Det var inte så jättevarmt ute, men det regnade inte och solen sken det mesta av tiden. Vi var där vid ca halv tre-tiden, men fick vänta in folket från Vetlanda till strax innan fyra. Men det gjorde ingenting, vi hann fixa allt innan dom kom.
Efter att vi grillat tände vi lägereld som vi satt runt och värmde oss. Efter det spelade några av oss boccia, jag måste erkänna att jag trodde jag var bättre på boccia än jag faktiskt var, men några gånger vann jag iaf. Men huvudsaken är ju inte att vinna, utan att ha roligt. Och det hade vi definitivt.
Klockan 8 ville hälften av oss åka hem igen, men vi som inte ville åka hem åkte hem till Kristoffer och tittade på en film, och väckte en massa härliga barndomsminnen  form av film och musik på. Framåt 2 inatt var det dags för mig, Moa och Susanna att bege oss hemåt. En sträcka på ca 4 mil tog nästan en timma att köra, detta främst på grund av att det var mörkt ute samtidigt som den skogsvägen vi körde inte är så värst bra. Men hem kom vi iaf, och klockan 3 somnade jag direkt efter att ha krupit ner i sängen. Det blev en lång dag igår/natt men oj, vad kul vi hade =)

Här kommer lite bilder från igår!



Svenska flaggan

Sverige-ljuset


Den vackra naturen vid Sandvik

Cool bild, visst? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback