Jag såg en fågel

Jag såg en fågel,

den var vacker som få.

dess ögon jag minns.

Å, vad jag suckade av kärlek.

då gick ett ljus upp för mig,

hans ögon var någon annans.

Hans fjädrar hade inte alltid varit fjädrar.

Hans vingar hade inte alltid varit vingar.

Det han hade varit, var min älskade katt.

Med 4 ben, 2 ögon, 1 nos, len päls och ett varmt hjärta.



Jag såg en fågel,

nu svävar han högt i skyn.

Och dess ögon jag minns

i djupet av mitt hjärta.

Min älskade vän,

min vän kom för att säga farväl.

För han rycktes ifrån mig för snabbt.

Utan att vi kunde ta farväl.

Nu är han en fågel,

men jag vet att djupt därinne.

Där är det en katt.

En katt så snäll,

en katt så mjuk och gosig.



Jag såg en fågel

och nu är den borta.

Den har flugit tillbaka,

till den plats han hör hemma.

Den platsen är mitt hjärta.

Men hjärtat saknar ögon,

därför kom han för att visa sig.

För att ta farväl en sista gång.



Jag såg en fågel

Och den letade sig hem.

Hemmet är mitt hjärta,

och det kommer det alltid att vara.

Till den dag jag kommer till dig,

och blir en ängel med dig.

Du har gett mig glädje,

ett leende på mina läppar.

När jag kan känna dig,

ditt spinnande, djupt inom mig.

Nu vet jag, att du lever för evigt.

Inom mig, lever hoppet kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback